Login to your account

Username *
Password *

hide

0915-508-7589

0513-531-5802

شماره تماس 7/24h

سبدخرید شما خالی است!

همانطور که همه فعالین در حوزه دندانپزشکی می دانند، کمپرسور هوا جز لاینفک تجهیزات دندانپزشکی است . و تصور یک کمپرسور خراب در یک مطب معادل هست با از دست دادن پول و زمان ...

بنابراین برای جلوگیری از بوقوع پیوستن این تصور ناراحت کننده، متخصصین رایبد طب یار نکاتی را جمع آوری کرده اند تا با رعایت کردن آنها طول عمر کمپرسور خود را به حداکثر برسانید

 1. تهویه و مکان مناسب را در نظر بگیرید

کمپرسور خود را به عنوان یک موتور در نظر بگیرید، که پیستون هاش برای ایجاد فشار هوا بسرعت حرکت می کنند. این حرکت باعث ایجاد گرما می شود و در به سرعت محل اطراف خود را نیز گرم میکند ، پس باید کمپرسور را در جایی با مقدار زیادی جریان هوا قرار داد و  ترجیحا در یک محل خشک. کمپرسورها برای خنک نگهداشتن خودشون تنها از هوا استفاده می کنند، بنابراین کمبود جریان هوا یا محیط مرطوب می تواند هوای اطراف را داغ کند، و در نتیجه کمپرسور نمی تواند به اندازه کافی قطعات خود را خنک کند. خوشبختانه کمپرسورهای مدرن طوری طراحی شده اند که اگر به هر دلیلی گرمای بیش از حد شود دستگاه خود به خود خاموش می شود، اما نکته ای که بسیار مهم هست این است که چرا باید کمپرسور خود را به شرایط بحرانی نزدیک کنیم تا عمر قطعات کاهش پیدا کند.

 2. بطور منظم مخزن خود را تخلیه کنید

همانطور که تمام تجهیزات مانند کمپرسورها نیاز به نگهداری دارند و نه فقط تعمیرات سالانه توسط یک مهندس، کمپرسور ها نیزبه تعمیر و نگهداری کاربر نیز برای حفظ آنها در وضعیت مناسب نیاز دارند. تخلیه مخزن ضروری است، زیرا آب جمع شده در مخزن می تواند مسائل مانند زنگ زدگی را ایجاد کند که در نهایت منجر به از دست رفتن ضخامت بدنه محفظه هوا و ناامن شدن کمپرسور خواهد شد که عواقب خطرناکی را در پیش خواهد داشت.طبق استاندارد HTM 10-20 (یادداشت های فنی بهداشتی اروپا) که بر اساس دستورالعمل های CQC برای کمپرسورهای دندانپزشکی تنظیم شده است، مشخص می کند که کمپرسورها باید بدون روغن و خشک باشند. این کمپرسورها باید به صورت دوره ای بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که خشک کن مناسب است. با این حال، اگر کمپرسور بدون خشک کن داشته باشید، باید روزانه آن را تخلیه کنید.

 3.آیا توان و ظرفیت کمپرسور شما با میزان استفاده شما هماهنگ است؟

ما دوست داریم شام از شیوه های تعمیر و نگهداری دندانپزشکی که گسترش و رشد یافته مطلع شوید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که اضافه کردن یونیت یا تجهیزاتی که به هوای فشرده نیاز دارند را تا حد مطلوب توان کمپرسور افزایش دهید زیرا کمپرسورها برای تأمین مقدار خاصی از مصرف هوا طراحی شده است که به طور مستقیم نسبت به تعداد یونیت های شماست. و در صورت استفاده بیش از توان کمپرسور زمان کار کمپرسو بیشتر می شود و در نتیجه باعث خرابی زودهنگام موتور کمپرسور خواهد شد برای اینکه دستتان باز باشد یک کمپرسور ذخیره برای مواقع ضروری تهیه کنید. فشار نامناسب بر روی موتور، نه تنها باعث کاهش عمرموتور می شود، بلکه باعث ایجاد گرما می شود، در نتیجه احتمال وقوع خرابی دیگر قطعات را افزایش می دهد.

4.اطمینان حاصل کنید که سیستم شما صحیح و محکم است

یکی از بزرگترین چالش های یک کمپرسور می تواند یک نشت هوا در لوله های باشد. نشانه این اتفاق این است که سیستم پنوماتیک نمیتواند فشار هوا بالا ببرد و یا به طور مرتب فشار را از دست می دهد، به این معنی است که کمپرسور برای بهبود فشار زمان بیشتری موتور روشن خواهد بود. اگر فکر می کنید این اتفاق می افتد، یک روش نسبتا ساده برای بررسی وجود دارد. فشار روی فشارسنج (معمولا در جایی در کنار دستگاه قرار دارد) را ببینید، زمانی که همه چیز خاموش است و هیچ کس کار نمی کند، باید کاملا ایستاده باشد. اگر متوجه شوید که عقربه حرکت می کند، این نشان می دهد که در جایی نشتی وجود دارد. لوله های هوا اغلب در کف طبقه یا از طریق دیوارها عبور کرده اند که واقعا می تواند مشکل ساز باشد، از این رو نشت های کوچک ارزش توجه دارند، هرچند ممکن است ناچیز باشند.

5. تعمیر و نگهداری منظم

ما از قیاس یک وسیله نقلیه موتوری برای کمک به توضیح مزایای تعمیر و نگهداری منظم و نگهداری پیشگیرانه استفاده می کنیم. پس حدس بزنید همان طور تجهیزات دندانپزشکی شما نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. در حالیکه سرویس تجهیزات دندانپزشکی شما یک الزام قانونی نیست، اما طمئنا یک دستورالعمل  است و بسیاری از اقدامات برای پیشگیری قبل از این که به مسائل عمده تبدیل شوند ارائه می شوند و  مزایای این کار را در تشخیص خطاها ثابت کرده اند.

رایبد طب یار 

انتخابی آگاهانه


چه کسی آنلاین است؟

ما 4 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ملاقات در دفتر

hideخراسان رضوی ،مشهد ، مجیدیه

hideشماره تماس:05135315802

hideRaibodteb@gmail.com

ساعت کاری شرکت

hideشنبه-۴شنبه------- 8 صبح - 9 بعدظهر

hide۵شنبه ------------ 8 صبح - 5 بعدظهر

hideجمعه ------------------ تعطیل است

به ما بپیوندید!

در صفحات اجتماعی ما عضو شوید و ما را دنبال کنید

.فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی رایبد طب یار

خبرنامه رایبد